Idén jelen lehettek az Európai Catering Szövetség (EPCAS.eu) taggyűlésén Bázelben. A meghívásos eseményen való részvételre összesen 5 innovatív, gasztronómiával kapcsolatos vállalkozás kapott lehetőséget egész Európából. A Mártogatós (martogatos.com) alapító-cégvezetőjét, Prauda Gergőt kérdeztük.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
A catering piaci gasztroforradalomból is kiveszi részét a Mártogatós
Idén jelen lehettek az Európai Catering Szövetség (EPCAS.eu) taggyűlésén Bázelben. A meghívásos eseményen való részvételre összesen 5 innovatív, gasztronómiával kapcsolatos vállalkozás kapott lehetőséget egész Európából. A Mártogatós (martogatos.com) alapító-cégvezetőjét, Prauda Gergőt kérdeztük.

Mi történik egy ilyen bemutatón? Hogyan képzelje el egy átlagfogyasztó? 

Ez egy évente megrendezésre kerülő, 2 napos esemény. A legfőbb téma a catering. A fiatal vállalkozások itt kapnak lehetőséget bemutatkozásra Európa legnagyobb catering vállalatai előtt. Minden esetben meghívásos az esemény, ettől is kiemelt fontosságú. Mi a Future on Stage modulban szerepelhettünk ötödmagunkkal, ezt nagyjából úgy kell elképzelni, mint egy klasszikus céges prezentációt. 

 

Van élet a kaszinótojásokon, szendvicseken és sonkatekercseken túl is, olvasható a bemutatkozásotokban. Mitől más, miben innovatív a ti modelletek? 

Egy újszerű megközelítést alkalmazunk az irodai catering vonalon, a szendvics- és büféebédet új elgondolásba helyeztük. Bármilyen ízvilág kedvelője talál magának tápláló falatot nálunk, miközben termékeink flexibilisen alkalmazhatóak a létszám és az esemény függvényében, sőt a látvány is a koncepció része. Mindennek köszönhetően jutottunk már el Berlinbe vagy Svájcba. 

 

fastfoodcatering, vendéglátóipar, alapvetően jelentős mennyiségben a hatékonyságra törekszik, műanyag étkészletek, sok előrecsomagolt, előre elkészített étel, borzasztó logisztikai kiadások… mennyire lehet a fenntarthatóságra tekintettel lenni? 

A kezdetektől a Felelős Gasztrohős Alapítvány minősítési rendszerével együttműködve fejlesztettük a tevékenységünket. Minden esetben követjük és teljesítjük a 7 alapkritériumot a fenntarthatóság érdekében. Csomagolásaink pedig jelenleg 95%-ban komposztálhatóak, de cél, hogy elérjük a 100%-ot. Ez a küldetés számunkra legalább olyan fontos, mint hogy hazai beszerzésből, hazai előállítással dolgozunk. 

 

Miben áll nektek a Vállalható Vállalkozás klub tagjának lenni? 

Nagyon üdvözöltük a kezdeményezést, és öröm látni, hogy az új vállalkozógenerációban vannak hozzánk hasonló cégek. Míg a 90-es évek végén, 2000-es évek elején szitokszó volt a ’vállalkozó’ és kis túlzással az üzleti terv része volt, hogy mit és mennyit lehet „okosba” megoldani, addig mostanra már látni a szemléletváltást. A magyar vállalkozásokat a valós – akár globális - piaci igény kell, hogy fenntartsa. Hozzánk ez nagyon passzol, a többi Vállalható Vállalkozás tag hozzáállása is kifejezetten szimpatikus. Ahogy mi sem akartuk a vállalkozásunkat valódi befogadó közönség nélkül elindítani, úgy a Vállalható Vállalkozás esetében is látható, hogy van rá piaci igény, jó egy ilyen közösséghez tartozni.  

2017-10-27
Szerző: Vállalható Vállalkozás