Férjével közösen alapították a céget, és a kezdetektől együtt is vezetik azt. Balogh-Mázi Máriával beszéltünk a terveikről, jövőbeni piaci kockázatokról és áttekintettük az elmúlt 2 évüket.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
Álmaid munkája - álommunkahelyek a DreamJo.bs-nál
Férjével közösen alapították a céget, és a kezdetektől együtt is vezetik azt. Balogh-Mázi Máriával beszéltünk a terveikről, jövőbeni piaci kockázatokról és áttekintettük az elmúlt 2 évüket.

A  már közel kétéves portálnak alapítója voltál és most te is lettél ügyvezetője. Milyen változásokkal jár az, hogy a tulajdonos és az ügyvezető személye egy és ugyanaz?

 

A DreamJo.bs-ot férjemmel (Balogh Péter) együtt alapítottuk 2014-ben. Angyalbefektetőként akkoriban kezdtünk el startupokkal foglalkozni, és azt láttuk, hogy sokuknak problémát okoz megfelelő munkaerőt bevonzani, mert nem tudják megmutatni, milyen klassz dolog náluk dolgozni. A DreamJo.bs legnagyobb újítása, hogy a munkahelyek személyiségjegyeit megmutatva segít mindenkinek megtalálni a számára legszerethetőbb, legkellemesebb munkahelyet. Kitaláltunk tehát egy módszert, amivel gyorsan és költséghatékonyan a legkisebb cégek is képesek az employer brandingre. Idővel azt láttuk, hogy ez nem csak a startupok problémája, hanem a KKV-ké és a nagyobb vállalatoké is. Úgyhogy szép lassan nyitottunk feléjük is.
Nem volt ez teljesen tudatos döntés, valahogy úgy alakult, hogy a kettőnk közötti munkamegosztásban Petya foglalkozott többet a Baconsulttel én pedig vezettem a DreamJo.bs-ot.

Sóti Anett az indulás után nem sokkal csatlakozott hozzánk. A HR fest alapítójaként keresett meg minket, és egyből megragadott a lendületes személyisége. Azóta is és ezután is ő az “evangelistánk”, aki eseményeket szervez, eseményeken vesz részt, szponzorokkal tárgyal és kelti a nagyvilágban a jóhírünket.

 

Az utóbbi évek egyik legfontosabb trendje, hogy nem munkanélküliség van, hanem munkaerőhiány. Milyen stratégia mentén dolgoztok és gondoltok-e arra, ha recesszió és munkanélküliség ismét megjelenik, mi lesz a portálotokkal?

 

Viszonylag kis cég vagyunk, úgyhogy megvan az az előnyünk, hogy a piaci változásokra gyorsan tudunk reagálni. Azért az látszik, hogy egyhamar ez a trend nem fog megváltozni, egyre inkább a munkaadónak kell küzdenie azért, hogy az elvárásainak megfelelő dolgozót találjon. Ennek egyik eszköze a jó employer branding, illetve az őszinte, mellébeszélés nélküli kommunikáció. Mi hatékony megoldást adunk a vállalatoknak, hogy elegendő számú hozzájuk passzoló munkatársat tudjanak felvenni a Xennial, Y és Z generációból. Ha egy vállalkozás meg tudja mutatni, milyen nála dolgozni, hogy néz ki az iroda, milyen munkaidőn kívüli aktivitások vannak, akkor nagy valószínűséggel olyasvalaki fog hozzá jelentkezni, aki illik az adott céges kultúrába. És ha a kommunikáció őszinte volt, akkor a munkatárs nem fog csalódni, nem gondolja azt, hogy őt átvágták, és a cég egy hosszú távra elkötelezett kollégával lesz gazdagabb.

 

Van-e más társadalmi vagy fenntarthatósági missziótok a tavaly elindított "Szerethető Munkahely Díjon" kívül? Mi annak a feltétele, hogy egy cég ezt díjat megkapja és mi ennek az elismerésnek az üzenete a versenytársak felé?

 

A verseny alapötlete onnan indult, hogy mi nagyon szeretünk Magyarországon élni, és meg akartuk mutatni, hogy vannak még itt olyan vállalatok, akik miatt érdemes maradni. A tavalyi verseny ebből a szempontból roppant jól sikerült. Az ország minden szegletéből több, mint 400 cég regisztrált, akikből aztán közönségszavazattal kiválasztottuk a legszerethetőbb százat.

 

2017-ben csak a KKV-k nevezhettek (250 főnél kisebb, hazai cégek), azonban idén a lehetőséget megnyitjuk a 250 főnél nagyobb cégek számára is, közülük külön kategóriában a legszerethetőbb 25-öt díjazzuk.

Az előnevezés májusban indul, maga a szavazás és a díjkiosztó pedig novemberben lesz.

 

 

 

 

Te is megosztanád másokkal a saját történeted? Írj nekünk IDE!

 

Ismersz tudatos és átlátható vállalkozást? Ajánlj nekünk másokat ITT!

2018-04-27
Szerző: Vállalható Vállalkozás