Jelenleg 170-en dolgoznak az AIMotive-nál azon, hogy tökéletesítsék az önvezető autók technikáját. Az emberi szemet, a reakciókat, reflexeket géppel kiváltani a cél. A lámpák, közlekedési táblák felismerése épp úgy feladat, mint reagálni egy esetleges kiszámíthatatlan szituációra. A tesztek már nem csak külföldön (Usa, Finnország, Japán) folynak, de tavaly már itthon is elkezdődtek. A cég az év elején 38 millió dolláros befektetést kapott, így most nagy lépésre készülnek. Debreczeni Gergővel, az AiMotive szakmai koordinátorával beszélgettünk.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
Felejtsd el, hogy neked még jogsit kell szerezned - az AIMotive vezet helyetted
Jelenleg 170-en dolgoznak az AIMotive-nál azon, hogy tökéletesítsék az önvezető autók technikáját. Az emberi szemet, a reakciókat, reflexeket géppel kiváltani a cél. A lámpák, közlekedési táblák felismerése épp úgy feladat, mint reagálni egy esetleges kiszámíthatatlan szituációra. A tesztek már nem csak külföldön (Usa, Finnország, Japán) folynak, de tavaly már itthon is elkezdődtek. A cég az év elején 38 millió dolláros befektetést kapott, így most nagy lépésre készülnek. Debreczeni Gergővel, az AiMotive szakmai koordinátorával beszélgettünk.

Év elején neves pénzügyi befektetőnek köszönhetően közel 10 milliárd forintos tőkeemelést eszközöltetek. Mindeközben egyre sikeresebbek és ismertebbek vagytok. Mi az, amire elsőként fordítjátok ezt a pénzt, mi most a kiemelt cél nálatok?

 Az elmúlt két évben az önvezető parkolás megoldást, illetve autópálya sofőrt már kifejlesztettünk. A következő jelentős lépcsőfok az önvezető városi közlekedés megvalósítása, aminek köszönhetően az autó emberi beavatkozás nélkül A-ból B-be végig vezet. Ahhoz, hogy ezt biztonságosan tegyük, fokoznunk kell a tesztelési tevékenységünket világszerte, valamint fejlesztenünk kell a szimulátorunkat is. Így a budapesti és külföldi irodáinkba is több tehetséges új kollégát kell találnunk. A tőkebevonás fontos kérdés az alkalmazotti létszám emelésekor is.

 

Versenyt futnak az autómárkák, hogy az önvezetési képességekkel felruházott típusaikat népszerűsítsék, miközben sokan – állampolgárok, tesztelők, szakírók - még fenntartással kezelik ezek megbízhatóságát. Ti milyen forgatókönyvvel számoltok: mikor nyer polgárjogot ez a technológia, mikortól lesz több mint egzotikum az önvezetés?

Két párhuzamos folyamatot kell ezzel kapcsolatban szem előtt tartani. Leghamarabb a különböző taxitársaságoknál és telekocsi alkalmazásokon keresztül találkoznak majd az emberek önvezető autókkal. Elköteleződés nélkül, rövidebb utakon sokan ki fogják próbálni ezeket a megoldásokat. Ha megbízhatónak érzik a rendszert, akkor vásárolnak maguknak egy fejlett sofőrsegítő, vagy önvezető funkciókkal felszerelt autót. A szériagyártott önvezető autók azonban messzebb vannak, hiszen számos jogi és technikai kérdés tisztázandó még mielőtt piacra dobhatnák őket az autógyártók. Az önvezető megoldások fokozatosan fognak elterjedni, és technológiailag ez a legnehezebb időszak. Ember és gép kommunikációját és párhuzamos közlekedését biztonságossá tenni rendkívül összetett probléma. Tíz, tizenöt év múlva viszont az is elképzelhető, hogy biztonsági okokból megtiltják a vezetést emberi sofőröknek. Ahogyan ma már nem lehet a belvárosban lovagolni, elképzelhető, hogy hosszabb távon vezetni sem lehet majd.

 

Vállalható Vállalkozásként a fenntarthatóság ügyét is kiemelten kell kezeljétek. Az önvezetés elterjedésével kapcsolatban sokan jósolnak forradalmi változásokat a munkaerőpiacon, a biztosítási iparban, a járműalkatrész-kereskedelemben, és nem feltétlenül pozitívak a jövőképek. Hogyan élitek meg ennek a felelősségét, kell-e erre tekintettel lennetek, és ha igen, hogy jelenik meg ez a vállalati kultúrátokban?

A technológiai fejlődés évezredek óta folyamatosan átalakítja az emberi társadalom képét és ez hétköznapi szinten hatással van arra, hogy milyen munkákat végeznek el az emberek. A hirtelen és gyors változás tud igazán problémákat okozni, és a társadalom feladata, hogy ezt elkerülje. Már most fel kell készülni arra, hogy a technológiai fejlődés következtében bizonyos foglalkozások drasztikusan átalakulnak, vagy akár megszűnnek a közeljövőben. A gépjárművezetésben, orvosi diagnosztikában, kiskereskedelemben már most elkezdődtek ezek a változások, és ezt a legfiatalabb generációnak már iskolás korban jelezni kell, hogy jövőjükkel kapcsolatban ennek fényében tudjanak majd dönteni. Az automatizálás rengeteg jót ad a társadalomnak. Biztonságosabbá és környezetbarátabbá tesz sok folyamatot, életeket ment és lehetőséget biztosít az embereknek arra, hogy igazán kreatív munkát végezzenek. Az automatizálással kiváltott munkakörökre idővel sokan úgy tekintenek majd vissza, hogy nem voltak igazán jó munkák, csak robotolás. Talán ez az érzet segít majd könnyebben elfogadni a változásokat, és pozitívan megélni azt, ami most még a jövő.

 

 

 

Te is megosztanád másokkal a saját történeted? Írj nekünk IDE!

 

Ismersz tudatos és átlátható vállalkozást? Ajánlj nekünk másokat ITT!

2018-02-20
Szerző: Vállalható Vállalkozás