Jó szakembert találni, aki pontos, garanciát vállal és megbízható, sosem volt egyszerű. A megrendelőket és szakembereket köti össze a joszaki.hu. A hogyanról és a cégről Nótás-Virágh Ildikó, a JóSzaki ügyfélszolgálatának vezetője beszél.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
Kell egy szaki? Erre való a joszaki.hu!
Jó szakembert találni, aki pontos, garanciát vállal és megbízható, sosem volt egyszerű. A megrendelőket és szakembereket köti össze a joszaki.hu. A hogyanról és a cégről Nótás-Virágh Ildikó, a JóSzaki ügyfélszolgálatának vezetője beszél.

2009 óta, közel 10 éve vagytok már a piacon. Melyik csatornát kedvelik jobban a látogatók, a Facebook oldalt, vagy a mobil applikációt?

 

Bár van applikációnk az ajánlatkérőknek, és a legtöbb kommunikációs csatornán már tapogatózunk, a zászlóshajónk még mindig a joszaki.hu.

A trend évek óta a mobil irányába megy, azonban tapasztalatunk az, hogy míg az oldallátogatások már többségében mobilról zajlanak, addig az árajánlatkérések ⅔-át még mindig nem mobileszközről adják le.

Facebook követőink között jellemzően szakik vannak, így ez a felület kvázi ügyfélszolgálati csatornaként funkcionál, ahol villámgyorsasággal igyekszünk segíteni az ügyes bajos dolgokon, de a közeljövőben célunk ebből a csatornából is a lehető legtöbbet kihozni!

 

 

Mit tudtok tenni a munkaerő-elvándorlás kompenzálására?

 

Azt látjuk, hogy nem egyszerűen szakemberhiány van, hanem a kereslet és a kínálat nincs még egyensúlyban. Vannak itthon jó szakemberek, szerencsére egyre többen jönnek is haza, csak ki kell várni, hogy sorra kerüljünk náluk.

Tavaly végeztünk egy – nem reprezentatív – felmérést a szakembereink körében a szaki és szakmunkáshiányról, az átlagfizetésükről. Ebből készítettünk egy kalkulátort, ami segítségével bárki megnézheti, hogy az Ő saját nettó fizetéséhez képest az egyes szakmákban a szakik mennyit keresnek.

A legnagyobb motiváció a szakiknak, hogy piacvezetők vagyunk, nálunk van a legtöbb ajánlatkérés! Egy igazán jó szakinak sok értékelése van, sok elnyert munkával. Őket folyamatosan keresik és ez gyakorlatilag már februárban garantálja nekik a júliusi munkát.

 

 

Ha egy megrendelőt kár ér, az csak a két félre tartozik, vagy ti is beleálltok a probléma megoldásába?

 

 

Ha egy ajánlatkérő hozzánk fordul panasszal egy szakinkra – vagy akár fordítva –, akkor mindig próbálunk békéltető szerepet vállalni. Az éremnek mindig két oldala van és mivel nem voltunk ott, amikor megegyeztek, ezért döntőbírák sosem vagyunk, azonban a kommunikációt igyekszünk segíteni közöttük.

Hiszünk benne, hogy ha az oldalunkon csak jó szakik vannak, akkor a vitás esetek is eltűnnek. Ezért szigorítottunk jelentősen a regisztráción és ugyan rövidtávon ez lábonlövésnek tűnik, hosszútávon tudjuk, hogy ez fontos. Hiszen ezzel a lépéssel mindenki csak nyer:

  • a szaki egy olyan közeget, ahol nem kell a csalókkal versenyeznie;
  • az ajánlatkérő egy olyan helyet, ahonnan ha szakembert választ, akkor tudja, hogy ezek a szakemberek nem tudnak eltűnni;
  • mi pedig egy olyan munkahelyet, amit teljes mellszélességgel tudunk vállalni.

 

 

Láthatóan minden felületen megjelenik nálatok a társadalmi felelősségvállalás kifejezés. Mit takar ez a mindennapi életben?

 

Szeretnénk, ha a szakemberkeresés frontján is végbemenne egy rendszerváltás, ahogy történt ez például a vendéglátóiparban.

​Azt szeretnénk mi is elérni, hogy ne kelljen félni, ha valaki szakit szeretne hívni, hogy a szakik is és az ajánlatkérők is rájöjjenek, nem egymás ellen vannak, hanem egymásért! ​

2018-05-29
Szerző: Vállalható Vállalkozás