Hogyan lehetne zöldebb a rettenetesen pazarló vendéglátóipar? Erről és cégük misszióiról is mesél Kondás Kata, a Doremi Today (do recycle mission) ügyvezetője.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
No plastic? Fantastic!
Hogyan lehetne zöldebb a rettenetesen pazarló vendéglátóipar? Erről és cégük misszióiról is mesél Kondás Kata, a Doremi Today (do recycle mission) ügyvezetője.

Környezetbarát és komposztálható csomagolásokkal foglalkoztok.  Hogyan mondanátok el egy laikusnak, hogy mi helyettesítheti a műanyagot?

 

Az emberek mindig ledöbbennek, mikor megtudják, hogy kukoricából (PLA) készül a termékeink nagy része. Ránézésre nagyon könnyű összekeverni a műanyaggal. Ezért fontos a kommunikáció, hogy a fogyasztó tudja, éppen nem kőolaj-alapú műanyag pohárból issza az üdítőjét. De a kukoricán kívül cukornádból és papírból készült termékeink is vannak. Ezeknél azonban jobban látszik a különbség. Olyan termékportfóliónk van, amivel sikerül a vendéglátásban használatos termékekre környezetbarát alternatívát nyújtani.

 

 

Bizonyára magasabb egy-egy terméketek előállítási költsége, mint a "hagyományos" műanyagé.  Növelhető-e így a környezettudatos vásárlók köre?

 

Persze, nagyon olcsó a műanyagok előállítása. Ezzel nem lehet és nem is akarunk versenyezni. Sokszor például a sörgyárak ingyen adják műanyag poharaikat nagyobb vendéglátósaik számára. Ez szerintem rossz kommunikáció és rossz példa. Azzal, hogy valami ingyen van, vagy olcsó, az ember hajlamosabb nem értékként tekinteni rá és pazarlóbban is kezeli. Évente 25,8 millió tonna (!) műanyaghulladék keletkezik csak Európában. Ennek kevesebb, mint 30%-át gyűjtik be újrahasznosításra. Ez azt jelenti, hogy 18,06 millió tonna műanyag hulladék nem kerül vissza körforgásba. Ez a szám megdöbbentően magas.

Poharas példánál maradva, egy jobb kézműves sör kerülhet akár 800-1000 forintba, amiből a pohár ára 30-40 Ft. Szerintem a vásárló nem érzi meg, ha nem 800 Ft-ot fizet egy korsó sörért, hanem 830 Ft-ot. Ha a vásárló ráadásul tudja, hogy környezetbarát pohárban fogyasztja a sört, szívesebben hajlandó erre költeni és átvállalni egy részét a költségnek.

Egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy a vendéglátósoknak is elegük van abból a sok szemétből, amit termelnek és hajlandók beépíteni a környezetbarát termékekkel járó plusz költséget az áraikba. Ez leginkább akkor éri meg nekik, ha közben tudják kommunikálni és előnyt tudnak ebből kovácsolni.

 

 

Van kultúrmissziótok vagy olyan más terület, ami a fenntarthatóság keretén belül értelmezhető és támogatásotokra érdemes?

 

Két olyan kezdeményezésünk van, ami jelenleg fontos számunkra.

Tavaly nyáron az Igazgyöngy Alapítvány támogatására és népszerűsítésére a leveses tálunkat gyerekrajzokkal láttuk el, és minden eladott darab után 2Ft-ot adományoztunk az alapítványnak. Így a mélyszegénységben élő gyerekek étkeztetését szeretnénk segíteni.

A másik, az újonnan alakult Noplastic Fantastic, amit a Zöldövezet Egyesülettel és a Magyar Street Food Egyesülettel hoztunk létre. Közös célunk, hogy csökkentsük a magyarországi rendezvények és vendéglátás ökológiai lábnyomát.

 

 

 

 

Te is megosztanád másokkal a saját történeted? Írj nekünk IDE!

 

Ismersz tudatos és átlátható vállalkozást? Ajánlj nekünk másokat ITT!

2018-05-24
Szerző: Vállalható Vállalkozás