Az idei Elektronikus Kereskedelmi Konferencián több ügyfelüket is díjazták, saját fejlesztésű marketing automatizációs szoftverük pedig nívós közönségdíj mellett európai uniós támogatást is nyert. Dunder Krisztián ügyvezetőhöz egyszeri laikusként fordultunk kérdéseinkkel.
Bejelentkezés Kitöltötték Blog
Saját elismerései mellett ügyfelei díjaival is büszkélkedhet a Growww Digital
Az idei Elektronikus Kereskedelmi Konferencián több ügyfelüket is díjazták, saját fejlesztésű marketing automatizációs szoftverük pedig nívós közönségdíj mellett európai uniós támogatást is nyert. Dunder Krisztián ügyvezetőhöz egyszeri laikusként fordultunk kérdéseinkkel.

Manapság már teljesen természetes, hogy az online aktivitásunk nyomán másnap témábavágó hirdetések ugranak fel böngészéskor. Akkor mégis mi az, amit még ennél is jobban lehet automatizálni a marketingben?

A digitális marketing az automatizálással együtt a személyreszabás irányába is halad. Amikor valaki Google keresést indít pl. egy LED TV típusra és látja a mall.hu hirdetését, azt nagy eséllyel a ROIminer szoftverünk építette fel számára a hirdetés megjelenése előtt. Ehhez mind a hirdetett termékhez, mind a keresett kulcsszóhoz, mind pedig a konkrét ajánlathoz hozzáigazítja az automatizmusunk a hirdetést. Ezt 50-100 ezer terméknél kézzel lehetetlen lenne megvalósítani, viszont a ROIminer elvégzi. Ez a szoftver a közönség lézerpontosságú célzását, az őket vásárlásra ösztönző pszichológiai triggerek minél profibb működtetését nyújtja. Így az ügyfeleink hatékonyabban monetizálják a Google-kereséseket, mint azok, akik ilyen automatizmusokat nem használnak, illetve akik ilyen mélységekre nem ásnak a vásárlók figyelméért, megszerzéséért. Ilyen automatizmusokat használva például az otthondepo.hu számára 2016-ban 4 hónap alatt 293%-os árbevétel növekedést tudtunk produkálni. Ezzel az eredménnyel a Google és a Deloitte Digital versenyén az EMEA régió 1600 digitális ügynöksége közül a döntősök közé emelkedhettünk.

 

Ilyen erős versenyben, és ilyen fokú automatizáció mellett mennyire lehet fenntarthatósági, vagy éppen morális szempontokat érvényesíteni? Gondolok itt a túlzott fogyasztás környezetileg káros hatásaira, vagy az online értékesítés személytelensége okán az érzékeny ügyfélkör (idősek, fiatalok, tapasztalatlanok) védelmére.

Csak olyan vállalkozásokkal működünk együtt, amelyek termékeivel, szolgáltatásaival azonosulni tudunk. A cégünk alapítása óta van belső szabályunk, miszerint bizonyos iparágaknak elvből nem dolgozunk. Az egyik pont az időseket és betegeket kihasználó, átverő cégek. Ha ilyen megkeresésünk van, már az első pillanatban nemet mondunk.

 

Sok kritika éri a Facebookot, a Google-t vagy éppen az Amazont, hogy megölik a versenyt, egyeduralkodók lesznek a saját szegmenseikben, és bár a fogyasztót királlyá teszik, a beszállítói, „termelői” oldalon komoly kiszolgáltatottságot teremtenek. A Groww inkább haszonélvezője, vagy veszélyeztetettje ennek a folyamatnak?

A kulcs maga az internet. Mindegy, milyen platform, ha az internet segítheti az ügyfelet, megtaláljuk a kulcsot a növekedéshez. Ilyenformán persze inkább haszonélvezői vagyunk mindennek. Ugyanakkor az EU nyelvi fragmentáltsága miatt jelenleg nem veszélyt, hanem lehetőséget látunk a vállalkozások számára. Nincs jobb lehetőség a nemzetközi terjeszkedésre, mint most! Az Amazonnak pl. még nem fontos, hogy minden egyes országot a saját nyelvén szolgáljon ki, saját domainen a közép- és kelet-európai piacon.

 

Egykori médiásként lát olyan platformot, ami a hazai médiapiaci koncentrációt ellensúlyozhatja?

A saját média/médiumok: blog, vlog, hírlevél, podcast, bármi, amit a vevők szívesen fogyasztanak. A saját média nem mellesleg a növekedés egyik legfontosabb eszköze is lehet, amellett, hogy a hagyományos csatornáktól való függetlenedést segíti, azáltal, hogy a felhasználók elérése, megszólítási joga azé, aki azt a közönséget felépíti. Ennélfogva erős márkát lehet építeni, komoly reputációra lehet szert tenni, amelyek üzleti sikerré konvertálhatóak. 

 

 

 

Te is megosztanád másokkal a saját történeted? Írj nekünk IDE!

 

Ismersz tudatos és átlátható vállalkozást? Ajánlj nekünk másokat ITT!

2017-10-20
Szerző: Vállalható Vállalkozás